Direktlänk till inlägg 20 augusti 2015

Clarins 01 Be long mascara

Av Sophie Friis - 20 augusti 2015 10:38

 

Något att tänka på när man kollar recensioner som dessa så är det värt att tänka på att mascara ser olika ut från person till person, fastän man använder samma märke. Alla ögonfransar har olika kvalité. Denna mascara gjorde sig inte rättvis på mig men kan göra rättvisa på någon annan.

Är det bara jag som kan ha "dåliga-ögonfrans-dagar"?? Händer mig typ jämt. Och efter alla dessa år som mascarabrukare så är jag faktiskt rätt dålig på att applicera mascara haha.. Lär mig aldrig. Iallafall, några positiva och negativa omdömen;


 


+ Jag ÄLSKAR utseéndet på mascaran. Guldig, lyxig och stilren.

+ Tycker den är bra ifall man vill ha en "enkel" sminkning. Den ger inte så mycket volym men längd med måtta.

- Tycker den var ganska svår att tvätta bort. Känns som att den mest bara gnuggar ut sig runt ögonen än att försvinna. Kanske dock funkar bättre med makeupremover, vilket jag inte använder.

Återigen, svår att få bort. Så dessa små mascarafläckar som kladdar av sig på ögonlocken tar bara inte bort mascaran(efter tops-gnugging) utan även övrigt smink.

+ & - Detta är en smaksak och för mig varierar det beroende på vad jag är ute efter; Den har en liten borste vilket gör det enklare att applicera på fransarna längst in men kan samtidigt tycka att det är svårt att få fina fransar med en liten borste.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie Friis - 28 september 2016 07:56


OBS varning för osammanhängande & rörigt inlägg. Hatar är ett stark ord men jag HATAR fasiken när man mensar ner sina trosor & att det sen inte går bort i tvätten, ser så himla ofräscht ut. Dom ser ju för fasen smutsiga ut även om dom är nytvättade...

Av Sophie Friis - 9 september 2015 11:12


         Hänger ni med på min må-bra vecka? den börjar i morgon. Den går ut på att äta så ren kost som möjligt, mat som gör att du mår bra ´´clean eating´´ helt enkelt. Vill ni veta mer om vad det är? lyssna på katrin zytomierska´s podd som heter...

Av Sophie Friis - 6 augusti 2015 08:00


  Heey bitches de ä freda :D Sun is shining and so are you and me. Och en till bra grej: Mitt hår är normalt igen. Mitt hår har varit risbuske sen typ förra helgen !!!!!!!! har haft panikångest men efter en redig inpackning igårkväll så mår vi bra...

Av Sophie Friis - 18 juli 2015 09:35


Skönhet är en grundläggande del i våra liv. Vi kvinnor lägger ner enormt mycket tid, energi och pengar på att se bra ut och känna oss vackra. Ändå blir vi ofta frustrerade av resultatet eftersom vi mäter skönhet efter den standard som modeoch skönhet...

Av Sophie Friis - 14 juli 2015 10:11


Sedan november har tio unga designers från södra sidan-området skräddat allt från festklänningar med neonvolanger och toppar i skir spets till byxdressar i ormskinnsimitation. Genom kursen ”Ungt mode” har de fått en inblick i hantverkets ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards