Alla inlägg under augusti 2015

Av Sophie Friis - 20 augusti 2015 10:38

 

Något att tänka på när man kollar recensioner som dessa så är det värt att tänka på att mascara ser olika ut från person till person, fastän man använder samma märke. Alla ögonfransar har olika kvalité. Denna mascara gjorde sig inte rättvis på mig men kan göra rättvisa på någon annan.

Är det bara jag som kan ha "dåliga-ögonfrans-dagar"?? Händer mig typ jämt. Och efter alla dessa år som mascarabrukare så är jag faktiskt rätt dålig på att applicera mascara haha.. Lär mig aldrig. Iallafall, några positiva och negativa omdömen;


 


+ Jag ÄLSKAR utseéndet på mascaran. Guldig, lyxig och stilren.

+ Tycker den är bra ifall man vill ha en "enkel" sminkning. Den ger inte så mycket volym men längd med måtta.

- Tycker den var ganska svår att tvätta bort. Känns som att den mest bara gnuggar ut sig runt ögonen än att försvinna. Kanske dock funkar bättre med makeupremover, vilket jag inte använder.

Återigen, svår att få bort. Så dessa små mascarafläckar som kladdar av sig på ögonlocken tar bara inte bort mascaran(efter tops-gnugging) utan även övrigt smink.

+ & - Detta är en smaksak och för mig varierar det beroende på vad jag är ute efter; Den har en liten borste vilket gör det enklare att applicera på fransarna längst in men kan samtidigt tycka att det är svårt att få fina fransar med en liten borste.

Av Sophie Friis - 6 augusti 2015 08:00

 

Heey bitches de ä freda :D Sun is shining and so are you and me. Och en till bra grej: Mitt hår är normalt igen. Mitt hår har varit risbuske sen typ förra helgen !!!!!!!! har haft panikångest men efter en redig inpackning igårkväll så mår vi bra igen, jag och mitt hår.


JAJA fredag = jag jobba till 4 men sen är det happy weekend :D Eller vet inte om den blir så jävla happy hehe. Ikväll hade jag tänkt göra bort ett ton arbete jag måste ta itu med för att vara en bra sammarbetspartner så det blir väll inte en så jävla spännande fredagkväll.


Imorrn vet jag inte vad jag ska göra???? Alla polare är borta ur stan eller landet eller har saker inbokade, Fanny jobbar och till och med morsan ska bort. Jag måste alltså vara hemma och sköta jycken. ENSAM!! EN LÖRDAGKVÄLL!!! I en stor , mörk , lägenhet på 792 kvadrat :'( Nej skoja jag kan ingenting om kvadratmeter men det är en 4a, vilket innebär att det finns många rum för tjuvarna att gömma sig. Eller varför inte hagamannen? Nu när jag har provocerat honom på youtube kanske han är ute efter mig. Han brukar säkert googla på sig själv och då kommer han kanske se det här. Så hagamannen, ifall du läser detta: Vänligen kom inte hem och våldta mig när jag är hemma ensam. Som tack kan jag hjälpa dig med att plugga till körkortet? :)


Sååå jaaa antingen får jag sitta hemma ensam med theo och kolla i väggen (vi har inga tv-kanaler just nu av nån jävla anledning) eller så får jag bjuda in hela stan till läggan för en oförglömlig fest???? :D Just nu lutar det mest åt alternativ 2 faktiskt. :D Kommentera eller messa om ni vill vara med på festen :)

Hoppas ni får en kul helg iallafall ♥ Drick med måtta och akta er för the Haga-man

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards